Spoločnosť Sarantis Group Slovakia sa tento rok kongresu Samoška zúčastnila prvýkrát. Kongres nám priniesol nové možnosti a kontakty, rozšíril obzory a pootvoril dvere pre budúce vyjednávania. Chceli sme odprezentovať našu spoločnosť širšej verejnosti a rovnako aj väčším sieťam, akými sú Coop Jednota, Labaš a podobne. Zaujal nás aj odborný program vo forme prednášok, ktoré boli obohacujúce a prínosné.
Naša spoločnosť sa tento rok zúčastnila kongresu Samoška po tretíkrát. Na kongres sme prišli v rámci firemnej prezentácie, keďže sa nám minulé roky účasť veľmi oplatila a je vidno, že obchodné vzťahy tu nadobudli dynamiku. Oslovila nás večerná párty, na ktorej sa to pekne rozprúdilo, a taktiež nás zaujal pútavý odborný program v druhý deň kongresu. Keď bude príležitosť, osobne budem tento kongres odporúčať ďalej.
Kongresu som sa zúčastnila prvý raz, pretože od nového roku som na pozícii vedúcej marketingu a tento kongres považujem za skvelú príležitosť pre ľudí na mojej pozícii. Samošku mi odporučili kolegovia, ktorí sem chodia pravidelne. Zaujal ma odborný program, pretože digitalizácia a automatizácia sú veľmi aktuálne témy, keďže presun do online priestoru predstavuje budúcnosť obchodu. Informácie z odborného programu nám pomáhajú ostať informovanými a pripravenejšími na to, čo nás v budúcnosti čaká a neminie. Ako Coop Jednota sa snažíme napredovať s dobou, a preto od prvého mája prechádzame na nový softvér, čiže témy, o ktorých sme na kongrese počuli, vnímam ako užitočné pri zavádzaní digitalizácie do praxe.
Na kongrese Samoška som sa tento rok zúčastnila po druhýkrát. Prišla som sem spolu s kolegyňou a kongres splnil naše očakávania. Nadobudli sme nové partnerské vzťahy, boli nám odprezentované nové výrobky. Samošku by som určite odporučila aj ostatným predajcom. Z akých dôvodov? V rámci vzdelávania, rovnako je tu príjemné prostredie a taktiež je to príležitosť nadviazať nové vzťahy.
Na kongres chodievame pravidelne a tento rok sme chceli našim zákazníkom odprezentovať ochutnávky noviniek a iné spôsoby prípravy tofu. Dôvodov, prečo sa zúčastňujeme kongresu, je viacero. Jedným z nich je prezentácia nových produktov účastníkom, ktorí otvárajú nové prevádzky. To súvisí s druhým dôvodom, a to je práve nadväzovanie obchodných kontaktov. V minulom roku sme na kongrese Samoška oslovili desiatky odberateľov so spoluprácou a podarilo sa nám rozbehnúť biznis v rámci západného Slovenska. Dúfame, že tento rok získame ďalšie kontakty a podarí sa nám rozbehnúť aj východ.
Kongresu Samoška v Košiciach som sa zúčastnila už tretíkrát. Musím povedať, že úroveň kongresu z roka na rok stúpa. Veľmi ma zaujali prednášky, ako vďaka digitalizácii a automatizácii zefektívniť prácu, výhody a nevýhody automatizovaných obchodov. Je to vynikajúce miesto na nadviazanie obchodných kontaktov. Pokiaľ bude možnosť, rada sa kongresu zúčastním znovu.
Na kongrese Samoška som sa zúčastnil prvýkrát, avšak o to intenzívnejšie, keďže som bol súčasťou panelovej diskusie na tému automatizácia a digitalizácia v obchode. Budúcnosť obchodu sa odohráva už dnes. Súhlasím. Vývoj moderných technológií, digitalizácia, automatizácia nabrali obrovskú rýchlosť. Prispôsobiť sa tejto dynamike a držať krok s modernými trendmi vo svetovom obchode vyžaduje každodennú ostražitosť a pozornosť. A v centre pozornosti je zákazník. Ako sa mení, čo vyžaduje od obchodu, čo považuje za štandard, čo je pre neho komfortné nakupovanie, ako si predstavuje nakupovanie budúcnosti, aj o tom sa hovorilo na kongrese. Preto považujem za veľmi dôležité
a podnetné stretávať sa na odborných fórach, vymieňať si skúsenosti a s väčšou odvahou prijímať nové
výzvy. Samoška je ideálna platforma, kde majú domáci slovenskí obchodníci, dodávatelia, výrobcovia
i zástupcovia štátnych a profesijných organizácií možnosť oboznámiť sa s novými trendmi, diskutovať
a inšpirovať sa s cieľom nepoľaviť v progrese, ale práve naopak, napredovať. Veľmi dôležitú úlohu
zohráva kongres aj pri tvorbe obchodných vzťahov, ktoré sa budujú práve pri neformálnych diskusiách.
Systém Coop Jednota je predstaviteľom tradičného slovenského maloobchodu. Aj my si však veľmi
intenzívne uvedomujeme silu nových technológií a služieb. Očakávania novej generácie digitálne zdatných zákazníkov sú podstatne rozdielne ako očakávania nášho tradičného zákazníka. Našou snahou je osloviť všetkých. Generáciu X, Y, Z aj Alfa. Ako? To je otázka, na ktorú denne hľadáme odpoveď. Odborné fórum, akým Samoška nepochybne je, je miestom, ktoré otvára témy a poskytuje odpovede
Tešíme sa na stretnutie na ďalšom, už 23. ročníku kongresu Samoška, ktorý sa uskutoční 19. – 20. marca 2025 v DoubleTree by Hilton Košice. Uložte si termín nového ročníka do vášho kalendára.